"GOLDEN CITRUS”:
TÜRK NARENCİYESİ RUSYA’DA DÜNYA DEVLERİNİ GERİDE BIRAKTI!
Narenciye Tanıtım Grubu (Turkish Citrus Promotin Group) tarafından hayata geçirilen tanıtım kampanyası, Rusya’nın İletişim Oscar’ı olarak anılan "Gold Print Awards” yarışmasında Coca Cola, Apple ve Faberlic gibi dünya devlerini geride bırakarak ikincilik ödülüne layık görüldü.
15 dalda ödülün verildiği ve Rus medyasının önde gelen yayın kuruluşlarından Komsomolskaya Pravda, Kommersant ve Pravda’nın üst yöneticilerinin de jüri olarak yer aldığı yarışmada, Narenciye Tanıtım Grubu’nun iletişim kampanyası "yiyecek içecek” ve "yılın en iyi çıkış yapan markası” kategorilerinde yarıştı. NTG’nin rakipleri yiyecek içecek kategorisinde Coca Cola, Heineken, Lindt, Nestle, Unilever, Abrau Durso, Essen ve Jacobsen; yılın en iyi çıkış yapan markası kategorisinde ise Coca Cola, Apple, Faberlic, Alpha Bank, Skolkovo Vakfı ve A.V.E Grubu oldu.
6 Nisan 2017 Perşembe günü gerçekleşen yarışmada, Narenciye Tanıtım Grubu, dünyaca bilinen marka devleri Apple ve Coca Cola’yı geçerek "Yılın En İyi Çıkış Yapan Markası” dalında ikincilik ödülünü aldı.
Narenciye Tanıtım Grubu Başkanı, Türkiye Yaş Meyve Sebze Sektör Kurulu Başkanı ve Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Ali Kavak yaptığı açıklamada, Türk narenciyesinin Rusya’da tanıtımı konusunda çok büyük yol aldıklarını belirterek, şu ifadeleri kullandı: "Türk narenciyesi artık Turkish Citrus diye bilinen bir marka haline geldi ve Rusların önce kalplerine sonra da evlerine girdi. Olağanüstü dönemden geçtiğimiz günlerde bile kampanyamıza sahip çıktık. Çalışmalarımızın, en büyük pazarımız olan Rusya’da ödülle taçlandırılması bizi çok mutlu etti. Bu ödül, Narenciye Tanıtım Grubu’nun ne kadar doğru bir strateji ile hareket ettiğini tescil etmiş oldu.” Doğru stratejinin önemini vurgulayan Sn. Ali Kavak, Türk tarımının tamamen kendini yenilemiş durumda olduğunu da söyledi.
Narenciye Tanıtım Grubu, bütün tanıtım grupları ile birlikte 2017 Mart ayı içinde kapatılmıştı. NTG’nin Rusya’da yaptığı iletişim kampanyası, özellikle Rusya ile Türkiye arasında yaşanan kriz süresince bile sekteye uğramamıştı. Kampanya bu açıdan da Rusya’da önemli bir iletişim başarısına imza attı ve NTG dünya devlerini geride bırakarak Türkiye’ye ikincilik ödülü ile döndü.